“Maturity has more to do with what types of experiences we had, and what we learned from others, and less to do with life that we live” So be mature...


Saturday, November 26, 2011

AGAIN!!!



Another 1 year added to my figure... but i wonder why the number on the cake remain the same... u guyz are so mean...

Sunday, July 24, 2011

"Dosa Yang Paling Keji Terhadap Rakan-rakan Bukanlah Kerana Membenci Mereka Tetapi Kerana Kita Bermuka-Muka Dengan Mereka..& Teman Yang Baik Adalah Orang Dapat Berkata Benar Kepada Kita Dan Bukan Orang Yang Selalu Membenar-benarkan Perkataan Kita!


p/s: dipinjam dari seorang sahabat baru ku yg jiwang... hehe

Tuesday, April 26, 2011

IM BACK....

Assalamulaikum... selamat pagi...
tah kat sape la aku ucapkan semua ni kat tapi tu lah realitinya idup ni... kadang ramai... kekadang kesorangan la pulak macam kes aku skarang ni...
aku kesorangan sbb aku night duty la... argh bosan la plak bile tak bz... bile bZ merungut tak sudah la plak... ape2 pun Im back... into this all blog thingy...

Last skali aku update blog aku ni adalah genapnya pada hari jadi aku yang ke 22... chop... hehe ke 26 lah... dah hampir 4 bulan aku tak tulis ape2 kat sini. aku mmg takde masa even lately my Family pun perasan yg aku mmg langsung tak spent masa utk mereka... benda yg aku tau buat adalah KERJA... KERJA... dan KERJA...

Anyway tu lah hidup aku... kerja dan kerja... baru2 ni aku sign up GYM. Awal2 tu mmg la aku nak pegi setiap masa kalau free tapi skarang mmg aku dah pegi langsung dah dekat sebulan aku tak pegi sampai personal trainer aku tanyer... mane muke aku dah berkurun tak nampak. Bukan ape kalau aku ade mase pun aku lebih suke lepak kat umah n berehat. Tu pun terhad la sgt masa yang ade... ape pun aku akan cube yg terbaik... FOR ME and MY life...


p/s: Like it or not... its me n my life... how selfish was that... huh

Wednesday, November 17, 2010


18 NOVEMBER 2010
IM OFFICIALLY 26 YEAR OLD

Monday, November 1, 2010

The New Era

Assalmualaikumwarahmatullahiwabarakatuh....
pangjang salama aku untuk semua lamaklumla dah bejuta tahun tak update blog ni. bukan ape mmg bz giler ngan my Life... hidup agak huru hara la recenty. ye la sejak pindah ke KL ni pastu pindah rumah plak kat Pj... macam2 la kejer kena sattle. Anyway aku mmg rindu kat Alor Star. Apepun life is going on n my New Era is begin....

Keje aku mmg la melambak... sampai tiap hari pun balik lewat. Raya haji ni pun aku kejer kot. Nak wat camne, ramai yang cuti. so aku sebagai pekejer yg berdedikasi ni kejer la kan... wah... ape2 pun aku mmg enjoy kejer. so tak la memerap je kat umah, duit pun mashuk. Mcm2 misi aku dah tetapkan untuk hidup aku yg mendatang, tapi takpe... slow2 la... anyway wish me luck...


p/s: sunyi plak duk umah baru ni... rindu kat ibu
"Kadang-kadang Allah sembunyikan matahari, DIA datangkan petir dan kilat Kita menangis dan tertanya tanya ke mana hilangnya matahari, rupa-rupanya Allah hendak memberi kita pelangi "

Tuesday, October 19, 2010

Thursday, October 14, 2010

Tanda-tanda Kematian

100 hari sebelum kematian:

Ini adalah tanda pertama dari Allah kepada hambanya dan hanya akan disedari oleh mereka-mereka yang dikehendakinya. Walaubagaimanapun semua orang Islam akan mendapat tanda ini cuma sama ada mereka sedar atau tidak sahaja. Tanda ini akan berlaku lazimnya selepas waktu Asar. Seluruh tubuh iaitu dari hujung rambut sehingga ke hujung kaki akan mengalami getaran atau seakan-akan mengigil.

40 hari sebelum kematian:

Tanda ini juga akan berlaku sesudah waktu Asar. Bahagian pusat kita akan berdenyut-denyut. Pada ketika ini daun yang tertulis nama kita akan gugur dari pokok yang letaknya di atas Arasy Allah. Maka malaikat maut akan mengambil daun tersebut dan mula membuat persediaannya ke atas kita antaranya ialah ia akan mula mengikuti kita sepanjang masa. Akan terjadi malaikat maut ini akan memperlihatkan wajahnya sekilas lalu dan jika ini terjadi, mereka yang terpilih akan merasakan seakan-akan bingung seketika.

7 hari sebelum kematian:

Adapun tanda ini akan diberikan hanya kepada mereka yang diuji dengan musibah kesakitan di mana orang sakit yang tidak makan secara tiba- tiba ianya berselera untuk makan.

3 hari sebelum kematian:

Pada ketika ini akan terasa denyutan di bahagian tengah dahi kita iaitu di antara dahi kanan dan kiri. Jika tanda ini dapat dikesan maka berpuasalah kita selepas itu supaya perut kita tidak mengandungi banyak najis dan ini akan memudahkan urusan orang yang akan memandikan kita nanti. Ketika ini juga mata hitam kita tidak akan bersinar lagi dan bagi orang yang sakit hidungnya akan perlahan-lahan jatuh dan ini dapat dikesan jika kita melihatnya dari bahagian sisi. Telinganya akan layu dimana bahagian hujungnya akan beransur-ansur masuk ke dalam. Telapak kakinya yang terlunjur akan perlahan-lahan jatuh ke depan dan sukar ditegakkan.

1 hari sebelum kematian:

Akan berlaku sesudah waktu Asar di mana kita akan merasakan satu denyutan di sebelah belakang iaitu di kawasan ubun-ubun di mana ini menandakan kita tidak akan sempat untuk menemui waktu Asar keesokan harinya.

Tanda akhir sebelum kematian:

Akan berlaku keadaan di mana kita akan merasakan satu keadaan sejuk di bahagian pusat dan ianya akan turun ke pinggang dan seterusnya akan naik ke bahagian halkum. Ketika ini hendaklah kita terus mengucap kalimah syahadah dan berdiam diri dan menantikan kedatangan malaikat maut untuk menjemput kita kembali kepada Allah yang telah menghidupkan kita dan sekarang akan mematikan pula.

Kubur/liang lahat Setiap Hari Menyeru kepada Manusia Sebanyak 5 Kali.

1. Aku rumah yang terpencil, maka akan senang dengan selalu membaca Al-Quran.

2. Aku rumah yang gelap, maka terangilah aku dengan selalu sholat malam.

3. Aku rumah yang penuh tanah dan debu, bawalah amal soleh yang menjadi hamparan.

4. Aku rumah ular berbisa, maka bawalah amalan Bismillah sebagai penawarnya.

5. Aku rumah pertanyaan Munkar dan Nankir, maka banyaklah bacaan Laa illaa ha illallah, Muhammadur Rasulullah?supaya kamu dapat menjawabnya.

sumber : Tausyiahislamiyyah

Thursday, September 30, 2010

Originally from My Heart

s

p/s: Chumel kan... :P

So Long... Fare Well

Memang gile la sesangat coz aku menulis blog pada waktu begini... It 5.16 am. Serius aku mmg tak tido ari ni... haha. Giler la sesangat. Dah la ari ni bz macam tuttt. balik keje aku antar laundry then antar cuci keter... berejam aku menunggu dan hasilnya amatlah membanggakan. Diam tak diam dah dekat 10 bulan aku di Alor Setar. Conting days n nite in other 20 days... So long, fare well Alor Setar. I will miss this place for sure.

Mmg la tak sabar nak pindah semula ke S Alam which is where i belong... Cant wait to see my mom n friends over there. Im going to start my new life, it will going to be happening and adventurous... ceh macam la aku nak kena masuk utan advencure2 tu... HAK HAK

Anyway satu pengalaman yang amat menyeronokkan, suke duka aku di Alor Setar ni byk mengajar aku erti kehidupan perantauan di tempat orang. Aku mmg bole hidup walau letak di mana saje tapi hakikatnya susah senang perit dan jerih aku saje yang tahu. Kepada semua yang telah terlibat dalam penghidupan aku sepanjang berada di Alor Setar ni... aku ucapkan terima kasih kerana sudi selitkan diri aku dalam kehidupan korang... mesti pengalaman yang MANIS kan... tp pahit pun sure lah ADO... Aku nak minta maaf banyak2... I will miss u guys...


p/s: Hang pasai Apa??? hek hek... antara lorat utara yg melekat kat aku

Saturday, September 18, 2010

Cepat besar... my SweetHeart




Catastrophic!!! IT IS...

Kejadian yg menimpa baby aku ni dah lebih kurang 1 bulan yg lepas. Baru skarang ni la aku baru nak update coz kesedihan tu baru je hilang lepas beraya ni heppy la sikit... terubat luka hati aku ni. Walaupun malang menimpa, sedikit luck ade juga sbb kejadiaan ini berlaku seminggu sebelum puasa dan sempat la keter aku siap sepenuhnya sebelum raya... beribu gak aku menanggungnye. tp nak wat mcm mana... kejadian dah nak jadi. Aku terima saja ujiannya... amin



p/s: Skarang dah ok ler... new front light, bumper n siap make up lg...

Thursday, September 16, 2010

.



EID MUBARAK


.

Movies Update : PIRANHA

In Lake Victoria Arizona, a tremor causes the lake's floor to open, setting free scores of prehistoric piranhas. Every year the population of sleepy Lake Victoria explodes from 5,000 to 50,000 for a single, wild weekend - the 4th of July. Lake Victoria sits in the crater formed by a prehistoric volcanic eruption, and when earth tremors tear open a crack in the lake floor, all hell breaks through. Piranhas - a million ravenous, razor-toothed monsters, unchanged since the dawn of time. Unstoppable killing machines acting blindly under one primeval impulse: to hunt down anything that moves and strip it to the raw, bleeding bone.



rating:***

Movies Update : RESIDENT EVIL AFTERLIFE

In a world ravaged by a virus infection, turning its victims into the Undead, Alice continues on her journey to find survivors and lead them to safety. Her deadly battle with the Umbrella Corporation reaches new heights, but Alice gets some unexpected help from an old friend. A new lead that promises a safe haven from the Undead guides them to Los Angeles, but when they arrive the city is overrun by thousands of Undead and Alice and her comrades are about to step into a deadly trap



rating: ****

Tuesday, August 31, 2010

Movies Update : VAMPIRE SUCK

With the vampire frenzy escalating to dizzying heights lately, who could blame directors Aaron Seltzer & Jason Friedberg for wanting to make a parody of the movie that captured the hearts of so many teens alike? As the title depicts, vampires suck! Unfortunately, the movie kind of sucks too...








rating: **

Sunday, August 15, 2010

my beloved...mR Adam





p/s: Love him so much...

Friday, August 13, 2010

MECCA ROYAL CLOCK TOWER - 2nd tallest in the world

RIYADH - Arab Saudi mula menguji jam terbesar di dunia yang terletak menghadap Kaabah di Masjidilharam, Mekah selama tiga bulan bermula Ramadan ini. Setakat ini, hanya satu daripada empat jam siap pada bahagian bangunan mencakar langit yang dijadualkan mencapai ketinggian 600 meter apabila siap sepenuhnya, sekali gus bakal menjadi bangunan kedua tertinggi di dunia selepas Burj Khalifa di Dubai, Emiriyah Arab Bersatu (UAE). Menara itu juga mempunyai permukaan jam dengan diameter 40 meter yang lima kali lebih besar berbanding permukaan jam Big Ben di London, malah mengatasi diameter 36 meter pada permukaan jam di Cevahir Mall, Istanbul, Turki. Satu sahaja daripada empat jam yang siap setakat ini dan permukaan jam itu dihiasi 98 juga kepingan mozek kaca. Jam yang direka jurutera dari Jerman dan Switzerland ini boleh dilihat dari jarak lebih 25 kilometer.



p/s: Lihatlah kebangkitan org Islam... semoga segala kehebatan yang dikecapi tidak membuatkan masyarakat Islam alfa dan lupa kepadanya...

Tuesday, August 10, 2010

安全感

我在努力的寻找那份安全感
还记得中六的李 Sir 口头禅:
“安全感,是自己给自己的”
这一点,很简单的形容了安全感

安全感的定义到底是什麽呢?
经济能力?实力?或是平平安安的生活?
没钱,很自然的少了那安全感
没实力,当然也丢了安全感
马马虎虎的生活,那生活会有安全感吗?

生活了二十四年,不再回头看
不能回去当年的无忧无虑
只能继续的前往,追求那安稳的生活
还在渴望着那么基本的需求
我认还不是时候,安全感还需要建立

那份安全感,可给我安心
给我勇气,向各位开口
说声我能!我可以办到!

.

Sunday, August 8, 2010

RAMADHAN AL MUBARAK


Riuhsepi dingin dinihari
kumamah kalimah mengharap redha Illahi
sepajang hari meletakkan zahiri dan batini
di atas waras iman dijelajahi
~~~~~~~
Kujelajahi kegelisahan yang dahaga
letih meniti hari mengutuh peribadi
tangkas menepis serangan sendiri
musuh dan lawan mengharum suci
~~~~~~~
Ketika siap berbuka
kemenangan pula dahagakan cabaran lain
tarawih dan witir menjelmakan insan fakir
khusyuk patuh tunduk ke langit
~~~~~~~
Ramadan almubarak
semarak kasih Illahi tak kemarau
gemuruh iman menakluk cahaya pedoman
hari-hari melayari kehidupan.