“Maturity has more to do with what types of experiences we had, and what we learned from others, and less to do with life that we live” So be mature...


Monday, February 8, 2010

Atrocious Moment in my Life

07 Feb adalah tarikh yang paling menggemparkan dalam hidup aku. Aku betul2 shock dengan ape yang dah terjadi. I was involve in an accident which this is the first time happened to me. It suck, worst and atrocious moment ever in my life....

Pada hari kejedian, Aku ngan colleague aku rehat pada jam 12.45 pm till 2.45 pm. Kami semua pi makan di Restoran Pum Pum berhampiran la dengan Kedah Medical Center. Sesudah makan kami singgah di Sentosa Mall then lepas tu lebih kurang pukul 2.15 pm kami bergegaslah balik sebab dah agak lambat. Dalam perjalanan pulang tu kami terserempak dengan 2 accident melibatkan motosikal dan agak ngeri jugak dah hati aku mmg tak sedap waktu tu. Aku mengucap agar menda2 ni tak jadi kat aku...

Tengah hari tu mmg panas dan tekak aku dahaga sesangat tak terhingga. I felt so dehydrated. Plan mmg nak beli air kat kafe hospital jer... tapi aku tak tahan sangat. Aku bawak keter mmg perlahan coz keter tu keter farah n it an automatic car. So tak penah plak aku pecut laju coz mmg la tak pick up lagi2, 5 org kat dalam. Dari jalan Sultanah aku belok ke kiri ke jalan Langgar dan terus menuju ke hospital. Tengah duk asik nak menahan dahaga, aku ternampak la gerai jual air kelapa dan tak semena-mena aku bagi signal dan terus la belok ke kiri.... then.... GEDEBAMMMM.....

Seorang pakcik dan motosikanya terbang di tepi keter kami. OMG... Ape plak dah jadi. Its not real. Its not happening to me... This is crazy... Aku terus turun dan mendapatkan pakcik yg terjatuh terbang di disisi kereta. Aku terus anggkat dia dan pastikan dia tak apa2. Aku chek dan semua pun ok. Orang ramai pun datang... Ape lagi semua la duk siksa aku kat situ. Ye la aku ni kan budak dan langgar pulak orang tua... memang la kena.

Then aku berpaling ke kereta tu plak... OMG... again. I death... Abeh kemek kat belakang kereta. Ape yg merunsingkan aku skarang ialah... keter tu bukan keter aku then aku plak yg bersalah. Oh coz la aku pk pasal pakcik tu tapi ape akan jadi kalau bapak Farah tau. Farah plak dah cuak dan hampir nak menangis waktu tu.... Tanpa pk panjang aku terus la menghubungi bapak Farah dan tunggu je die dtg untuk selesaikan masalah ni.

Bapak Farah tibe ngan keadaan tenang dan first die terus tanye keadaan pakcik tu. Semua ok dan sepakat untuk laporkan kes ni kat Polis jer. Aku ikut jer... ye la org dah buat salah, tp bapak Farah mmg cool dan die ckp its ok... no need to woried... calm down. Waktu tu aku lega la sikit. Sampai balai polis Traffic aku buar report then aku ikut polis pi tempat kejadian... kena naik keter polis la plak... Aduh parah ni... Everything is ok then balik semula ke Balai aku berjumpe balik ngan pakcik tu then dia kata semua ok. Dia dah pi hospital dan check semua pun ok. Lega aku. Aku mintak maaf banyak2 kat pakcik tu. Dia pun paham dan maafkan aku... last2 aku kenak kompaund sebanyak rm 300. Terbang lagi la duit aku...

Pengajaran dari semua ni adalah... kalau nak bawak kereta ke, moto ke or ape2 kenderaan pun, kenalah berhati2. Coz kalau kita silap pandang sikit pun menda2 ni akan terjadi. Semua akan dapat susah. So ape lagi... menjawab la ngan mak aku nanti....


p/s: Berhati-hati di Jalan Raya

2 comments:

  1. sian dia...
    bila belah di blah kira, setahu ak la kn,
    org yg langgar tu yg slh...
    same goes 2 my fwen, belah kiri, ngn moto,
    polis ckp moto tu slh..but dunno la kn kes ko cmni cmne..

    ReplyDelete
  2. takpe la
    nak wat camner
    dah ditentukan tuhan
    terima je la

    ReplyDelete