“Maturity has more to do with what types of experiences we had, and what we learned from others, and less to do with life that we live” So be mature...


Friday, March 19, 2010

Hari memang dah tak indah...


Pening... pening... pening... tu je la yang aku dapat rasakan sekarang. Masalah besar melanda diriku. Sejak keter aku masuk bengkel. Semua kejer tergendala. Schedule aku pun dah lintang pukang. Hariku mmg dah tak indah lagi...

Keesokan hari lepas kereta aku masuk bengkel, aku pi tgk ngan kakak aku n nak tau la ape citer sebenarnya. Setelah di buat postmortem... mmg sah problem tu terjadi disebabkan oleh timing belt tu. Timing belt slipped dan habis semua rosak enjin keter aku. Owh, malang betul nasib aku, baru je aku tukar menatang tu, dah jadi mcm ni. Mekanik tu ckp kena talk ngan bengkel tempat aku tukar ari tu. Hmm takleh jadi, baik aku serang cepat sebelum terlambat. Ape lagi, aku terus je ngan misi aku dan aku terus terbang ke Alor Setar.



Aku smp Alor Setar mlm tu gak. Keter aku pun lambat lg siap. So baik aku balik n sattle keje aku kat Alor Setar. So aku keje mcm biase. Aku dapat la call dari kakak aku ckp yg kos baiki keter ku dlm lingkungan RM 1800. Tp agak banyak la tu kan. Tention den... Sok tu plak tibe2 kakak aku bagi berita gempar... smsnyer berbunyi begini "Ijam, keter ko teruk... kena sampai rm 3500"... what??? aku mmg mcm nak pengsan je rasenye. Aduh... hariku mmg tiada lagi indah.

Esoknye lg lepas aku kejer je... aku terus je pergi menyerbu bengkel keter tu ngan bapak Farah. Harap2 die nak la bertanggungjawab. Berdebar2 je jantung aku kan sepanjang perjalanan ke sana. Abeh semua citer A sampai Z kat bapak Farah.... Sampai je kat bengkel, bapak Farah start ckp kat Pakcik tu. Die mmg mengaku salah die. Die tanyer berape kena, then aku ckp la yg sebenarnya. Die terkejut ckp nape mahal sgt... aku ckp, kalau pakcik nak detail, pakcik call je mekanik sy ni n mmg mekanik ni abg aku kenal, die takkan tipu. Then conclusionnyer die mintak tolong nak bayar separuh dari total cost. Family aku pun semua dah setuju... DEAL. Harap semua berjalan lancar dan hidup aku akan bercahaya n indah semula...


p/s: Aku nak ucakpan terima kasih kat semua kerana byk tolong aku ketika aku susah ni. Terutama utk ALong aku... you the best. Pada Angah, Kak Rose, Ibu, Abg Ghani, Ayah Farah merangkap farah skali... thanks for ur support. Aku mmg down giler waktu skarang ni. Thanks jugak kepada Zarin my BFF yg ulang alik antar aku pi keje n kesana kemari... Abg Man dan jugak Adik Fiq. Thanks a lot guyz...

1 comment:

  1. welcome sudeyh..
    no hal ler..yg pentg abg appy n xsush..
    just nk tolong ringankaan beban abg je..

    ReplyDelete