“Maturity has more to do with what types of experiences we had, and what we learned from others, and less to do with life that we live” So be mature...


Sunday, March 14, 2010

Hari tak selalunya indah...

Memang betul kata org dulu-dulu, sangkakan panas hingga ke petang, rupanya hujan di tengah hari... hari tak selalunya indah. Itu yang terjadi kat diri aku skarang ni. Macam2 hal dah jadi. Segala program aku pun dah rosak semuanya... Semuanya bermula waktu aku bertolak pulang ke Manjung...

14 March... 7.30 pagi aku dah bangun untuk bertolak nak pi ke rumah kawin sepupu aku kat Behrang. Kami konvoi 3 kereta. Aku bawak mak aku dan kamo berdua je satu keter. Sedang aku sedap2 pecut ye la nak mengejar kakak2 aku yg agak laju kat depan, tibe2 keter aku jg slow. Aku press minyak pun tak nak jalan. Aduh cuak la plak, mak aku lagi la panik... diaorang plak dah jauh ke depan. Aku terpaksa la berenti kat plus, call diaorg dan call PLUS. Tibe2 datang plak la tah sape2 offer service tow kat aku. Aku still nak tunggu PLUS jugak datang.


Lebih kurang 30 min keter PLUS smp. Tow aku kuar ke exit 402... aku pun tak tau mane tempat tu then abg aku call suruh amik la mane2 tow truck then bawak keter aku ke Batu Caves. Bengkel kete kawan abg aku. Then aku ikut je la. Truck tu tow keter smp bengkel then sampai je kat sana, bengkel tu tutup then just simpan keter kat bengkel tu jer. Esok baru diaorg check. Aku pun tak tau ape la nasib keter aku tu then aku pun tak tau ape nak jadi ngan nasib aku bile nak kena bayar nanti. Agak teruk gak keter tu. Arghh... tention. Sedih pun ada.

Bile keter dah selamat kat bengket tu, aku pun lega gak tp lame la plak kena tunggu siap. Dah la aku kena pi Manjung, terpaksa amik EL. Lepas antar keter aku terkapai2 sensorang kat Batu Caves tu. Mane la aku tau area situ. Aku gagak gak then aku amik cab pi LRT terdekat. Semua aku naik... LRT putra, LRT Star, Komuter... Memenatkan. Baru je aku ckp ngan kawan aku ari tu, dah bertahun aku tak naik semua tu... tup tup kena la kan. Then kakak aku fetch aku kat komuter sg buloh. Skarang aku dah selamat kat umah die. Esok tak tentu lagi...

Ya Allah, aku terima segala ujian yg kau datangkan kepadaku dan aku redha...



p/s: :(

1 comment:

  1. sbr jelaa..
    sume dugaan ni wat kite jadi matang..
    kalo xde sume ni..
    kite xkan ade pengalaman kan??
    dpt gaak rase nek komuter setlaah betahun x naik..

    p/s sbr tu sepruh dari iman..

    org yg besbr pasti akan diberi ganjaran kelaaak..
    tah2 dpt kete bru pecume ke??
    spe tahu kan...
    rezeki msing2..
    jgn pecot2 erk len kaali..
    biaar lmbt asaal slaaamtt..
    kete tepnjaat kot...
    hehee..
    sbr n redhaa k.

    ReplyDelete