“Maturity has more to do with what types of experiences we had, and what we learned from others, and less to do with life that we live” So be mature...


Monday, March 8, 2010

My journey back Home

Memang dah lama aku nanti untuk balik ke Shah Alam terutama untuk jumpe ibu aku. Arghhh... rindu gile kat mak aku tu. Hari demi hari aku hitung, akhirnya tarikh 4 March tiba gak dan aku rase happy sesangat. The last working day tu mmg la menyiksa jiwa dan raga aku meronta-ronmta tunggu ke pukul 5. Tepat jarum jam tunjuk kul 5, aku terus blah and... my journey back home is begin.

Lepas je keluar ofis aku terus balik ke umah. Sempat tapau nasik ayam n makan2 lagi tu. Barang2 pun aku dah kemas actually, cume tinggal sisa2 jer. Siap2 aku pack barang akhirnya agak penuh jugak la bonet keter aku. Aku terpikir jap... aku ni nak balik semiggu ke setahun??? Argh, I need all those stuff. Pedulik, keter aku kot. Sehari sebelum tu ibu ada call suruh aku amik barang2 cousin aku... aduh kena pi Kulim la plak. Satu hal lagi tu... anyway its mom's order.


Bile dah lengah2 tu aku akhirnya bertolak pukul 7 malam. Isi minyak jap dan terus ke kuar highway. Aku janji ngan farah nak jumpe dia kat kulim coz aku tak tau sgt area tu. Aku tiba kat Kulim lebih kurang kul 8.30 mlm. Jauh gile tempat ni. Aku igt dekat je dari penang. Urgh....

Dah smp kulim n amik farah aku pi ke tempat cousin aku tu... then salah info plak, aku pi UniKL kulim padahan budak tu kat Kolej Mara Kulim. Makin berapi la aku. Akhirnya dgn bantuan GPS dapat gak aku carik tempat cousin aku. Pulamak, campur ngan barang2 die, lowed gile jadi keteri aku. Takpe2, anggap je aku buat amal jariah. Mase nak ODW balik sempat singgah jumpe abg angkat aku dari penang. Lepak2 kat Jawi kejap, then aku meneruskan perjalan ku ke Ipoh dan tiba di sana lebih kurang kul 12 tgh mlm.

Aku tido semalam kat Ipoh then pagi2 aku dah pi kolej siapkan assignment dan jumpe lecturer aku kat sana. Rindu giler kat kolej. Shok dpt lepak ngan Salmi, Wadud etc. Lebih kurang kul 3 aku dah bergerak balik ke Shah Alam...

Tiba di Shah Alam lebih kurang kul 5 ptg dan Ibuku dah tunggu depan pintu gate umah bile nampak je kelibat keretaku. terus aku peluk ibu aku dan salam die. Makanan usah kira la, macam2 die masak. Shoknyer seminggu ni... Cuti, Ibu ada selalu n makan pun sedap2 la...

Jauh kan perjalanan aku. Makan 2 hari gak lah. Anyway, sejauh atau sepenat mana pun sebuah perjalanan tu, ianya terus hilang bila berjumpe dgn orang yg paling kita sayang... My Jouney back home... end... Rodger and out



p/s: Cuti2 pun aku kena kejer kat Assunta Hospital... carik duit lebih... hak hak

1 comment: