“Maturity has more to do with what types of experiences we had, and what we learned from others, and less to do with life that we live” So be mature...


Thursday, April 29, 2010

Hot Spot: Cameron Highland


Bile tibe musim panas mcm ni, citer pasal Cameron Hinglang rasenye dapat mengilangkan rase panas n gelisah aku ni kerana aura kesejukan Cameron mmg terasa bile aku mengingat kembali detik2 aku ke sana. Aku ke sana agak lama dulu la. Just saje happy2 nak share kat sini. Perjalanan aku mulakan dari Tapah n terus mendaki ke Cameron seawal jam 10 pagi dan perjalan tu amatlah mengerikan adanya kerana jalannye agak teruk, berliku, simpang siur, kecik n segala macam la. Tp akhirnya aku tiba gak lepas 1 jam lebih dari tapah.

Sebelum betul2 tiba kat pekan Cameron, sempat lagi aku singgah minum teh kat betul2 atas bukit dan di bawahnya terbentang ladang teh. mmg dingin dan seronok sekali. Lepas tu aku terus ke pekan dan jalan2 kat sana, makan, pusing2 dan tangkap gambar ler. Sempat juga aku singgah ladang strawberry n shoping kat sana.



Setelah penat berjalan, aku pulang menggunakan jalan lagi satu terus tembus ke Ipoh. Agak jem gak jalan tu coz byk keter waktu tu. Hujan renyai2 turun. Sedang odw tu, aku nampak kafe2 betul2 tepi ladang teh, pe lagi aku pun berenti makan kek n minum then terus la serbu ladang teh tu... best2 rase macam padang yg sangat besar. Perjalan pulang agak meletihkan dan jalannya agak ok berbanding dari Tapah td. Agak sunyi tapi kalau berteman ok jer...




p/s: Rase nak pi lagi la.... sejuk... nyaman...

1 comment:

  1. hahha..
    lama x pegi..
    rasa dah 10 11 tahun kot..
    xpe2..
    nnti fiq teman kan..
    haha..
    kite g sme2..

    ReplyDelete