“Maturity has more to do with what types of experiences we had, and what we learned from others, and less to do with life that we live” So be mature...


Saturday, April 17, 2010

Hot Spot: Fantasyzing Langkawi Island


Walaupun baru2 ni kedengaran berita tentang gempa bumi kat Sumatera Indonesia dan kemungkinan berlakunya Tsunami tidak menghalang aku menjejakkan kakiku kat tanah Langkawi. Lagi2 ada pesta air kat sana. So aku tak lepaskan peluang ni coz tibe2 last minutes member2 aku ajak ke sana. Weh... aku tak sedia ape2 ni then tibe2 text aku ckp... "jom pi langkawi, ade pesta air kat Chenang". Tanpa memikir panjang aku terus la menjawab... " k jer". Hahaha, aku mmg mcm tu walaupun poket aku agak kekeringan, sape taknak pi beb... Fantasying Langkawi Island....


Kami bergerak dari Alor Setar dalam kul 9 pagi. Mule2 nak naik ferry dari Kuala Kedah jer, tetibe je member aku ckp, naik Kat Kuala Perlis la lagi shok. Aku ok je coz bukan aku yg drive. Huhu. sampai je kat jetty terus amik tiket kul 11 pagi. Bermulalah perjalanan aku ke sana...

Perjalanan megambil masa selama lebih kurang 1 jam lebih jer so aku pun ape lagi, tido jer la kan. Sesampai kat sana ape lagi, terus menjalankan proses menagkap gambar kat dataran Lang tu. Hehehe, tak sedar diri aku sana bergambar. Habis je sebok bergambar kami pun chek in hotel dah merehat2kan diri. So aku dah janji ngan member aku yg mmg duk kat Langkawi ni so suruh die bwk pi jenjalan. Tp die kejer abeh kul 5 la plak. Mati kutu la kami duk je kat bilik hotel tu.


Kul 5 tu member aku pun smp dan kami terus ke Pantai Chenang dan menikmati pesta air tu sambil bergambar dan berposing sakan... Tak de ape yg menarik sgt, tp ramai la gak org terutama mat saleh. Letih duk pusing pantai tu aku amik keputusan lepak je kan satu satu kafe kat tepi pantai ni nama die Little Lyllies. Best gak lepak2 ngan member borak sambil2 layan live band. Lepak2 smp la ke pukul 11 mlm. Gile weh...



So pas round2 lagi kat pulau kami balik hotel n tido then besok tu lebih kurang kul 1 kami dan naik ferry balik... penat seh. Tapi memang shok kat sini. Lepak smp tak igt dunia. Tp esok kena kejer. Aduss....



p/s: Nak pi lagi coz tak sempat nak beli ape2... rushing n tak plan

3 comments:

  1. xpe2..nnti pegi dgn fiq..
    hahaa....
    lama x pegi langkawi.
    suka mkn coklat dari langkawi!

    ReplyDelete
  2. hehe
    abg tak beli ape2 pun
    rush2 la

    ReplyDelete
  3. haha..nnti kite beli sme2..
    witwit!

    ReplyDelete